Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

WYDANIE WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO - UTRATA LUB ZNISZCZENIE

Nazwa usługi:
WYDANIE WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO - UTRATA LUB ZNISZCZENIE
Kogo dotyczy:

Właścicieli pojazdów

Uwagi:
-
Czas realizacji usługi:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.
Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o  wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
  2. Załączniki w oryginale:
  • Dowód rejestracyjny - w przypadku jego zniszczenia.
  • Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu, jeżeli organ rejestrujący nie posiada informacji o terminie następnych badań technicznych,
  • Karta pojazdu, jeżeli była wydana,
  • Oświadczenie właściciela złożone pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań dot. utraty dowodu rejestracyjnego,
  • Dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
  • Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje osobiście.
  1. Do wglądu:
  • Dokument tożsamości.
  • Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC.
  • Organ rejestrujący:
  • na wniosek właściciela pojazdu wydaje pozwolenie czasowe, dopuszczające   pojazd do ruchu -  ważne 30 dni.
Opłaty:

Opłata komunikacyjna w wysokości:

  • 54,00 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna)  wtórnik dowodu rejestracyjnego
  • 72,50 zł + 1,00 zł (opłata ewidencyjna)  w przypadku wydania pozwolenia  czasowego

 Opłata skarbowa  

  • 17,00 zł  za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, ul. Borelowskiego 1, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Przemyśla
Podstawa prawna::
  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2020.110 z późn. zm.);
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11 grudnia  2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 z późn. zm.);
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256);
  4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2019.1000 z późn. zm.).
Wydział realizujący usługę:
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
Adres Wydziału:
37-700 Przemyśl | Wodna 11 | pok. 116
Telefon:

tel. +4816 6752002 
tel. +4816 6782183
e-mail: 

 

Godziny pracy::

Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30
Wtorek 7.30-16.00

E-Usługa:

pliki d pobrania:
DOCXWNIOSEK - Wydanie wtórnika Dowodu Rejestracyjnego - utrata lub zniszczenie.docx
 

Wersja XML