Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

WTÓRNIK TABLIC REJESTRACYJNYCH – ZNISZCZENIE, ZGUBIENIE, KRADZIEŻ, W PRZYPADKU TABLIC NIEZGODNYCH Z OBOWIĄZUJĄCYM WZOREM.

Nazwa usługi:
WTÓRNIK TABLIC REJESTRACYJNYCH
Kogo dotyczy:

Właściciela/i pojazdu

Uwagi:
Właściciel pojazdu przed upływem wyżej oznaczonego terminu, winien wymienić w tut. urzędzie pozwolenie czasowe na dowód rejestracyjny przedkładając: Wydane pozwolenie czasowe Kartę pojazdu, jeżeli była wydana Dokument tożsamości Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC.
Czas realizacji usługi:
Niezwłocznie, nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Organ rejestrujący:

- wydaje pozwolenie czasowe dopuszczające pojazd do ruchu ważne 30 dni oraz tablice rejestracyjne,

- zamawia dowód rejestracyjny w Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie.

Wymagane dokumenty:
  1. Wniosek o wydanie nowych tablic lub  wtórnika
  2. Załączniki w oryginale:
  • dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
  • dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika jeżeli wnioskodawca nie występuje  osobiście
  • karta pojazdu, jeżeli była wydana.
  1. W przypadku kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:
  • oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
  • przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych.
  1. W przypadku utraty tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:
  • oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego,
  • złożeniu oświadczenia dotyczącego okoliczności utraty tablic (tablicy) rejestracyjnych
  1. W przypadku zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje, nowy dowód rejestracyjny pojazdu i zalegalizowane tablice rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po zwróceniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic (tablicy) rejestracyjnych.
  2. W przypadku kradzieży, zgubienia albo zniszczenia dodatkowej tablicy rejestracyjnej, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu, wydaje wtórnik tej tablicy, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu:
  • dowodu rejestracyjnego,
  • stosownego oświadczenia, że dodatkowa tablica rejestracyjna została skradziona, zgubiona albo zniszczona.
  1. W przypadkach, o których mowa pkt. A - C, organ rejestrujący, na wniosek właściciela pojazdu może wydać zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne (wtórnik) z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu:
  • dowodu rejestracyjnego,
  • karty pojazdu, jeżeli była wydana,
  • stosownego oświadczenia

Na okres konieczny do wykonania tablicy rejestracyjnej (wtórnika), organ rejestrujący wydaje na wniosek właściciela pojazdu pozwolenie czasowe oraz zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne.

  1. Do wglądu:
  • dokument tożsamości,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC.

W przypadku zniszczenia, zgubienia, kradzieży, tablic wydanych po 30 czerwca 2018 możliwe jest wydanie wtórnika pojedynczej tablicy rejestracyjnej albo w komplecie w przypadku tablic wyprodukowanych do dnia 30 czerwca 2018, z uwagi na zmianę czcionki tablic rejestracyjnych.

Uwagi:

Pojazd posiadający oznaczenie tablic niezgodne z obowiązującym wzorem podlega  przerejestrowaniu i nadaniu nowego numeru rejestracyjnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.     

W przypadku pojazdów samochodowych wyposażonych w dwie tablice, które nie posiadały jeszcze oznaczenia tablic unijnych w postaci flagi Unii Europejskiej po lewej stronie tablicy, a jedynie oznaczenie z flagą Polski, nie ma możliwości złożenia wniosku o wydanie wtórnika tylko jednej z takich tablic. Właściciel pojazdu jest w takim wypadku zobowiązany do złożenia wniosku o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych.

Opłaty:

Opłata komunikacyjna w wysokości:

  1. Dla samochodów:
  • 52,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna, w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika jednej tablicy
  • 92,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna, w przypadku wnioskowania o wydanie wtórnika dwóch tablic rejestracyjnych
  1. Dla motocykli, ciągników rolniczych, pojazdów samochodowych innych (quadów) oraz przyczep:
  • 52,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna
  1. Dla motorowerów:
  • 42,50 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna

Opłata skarbowa  

  • 17,00 zł  za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpis, wypis lub kopia od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, przy ul. Borelowskiego 1 za pośrednictwem Prezydenta Miasta Przemyśla.
Podstawa prawna::
  1. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.2020.110 z późn. zm.);
  2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256);
  3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2019.1000 z późn. zm.);
  4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 11  grudnia  2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U.2017.2355 z późn. zm.);
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości  opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz.U.2019.1840);
  6. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu - Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U.2019.2546);
  7. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U.2016.1084 z późn. zm.).
Wydział realizujący usługę:
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
Adres Wydziału:
37-700 Przemyśl | Wodna 11 |
Telefon:

Rejestracja pojazdów tel. +48166782183, +48166752002
Wydawanie dowodów rej. tel. +48166752003

e-mail: 

 

 

 

Godziny pracy::

Poniedziałek - Piątek 7.30-15.30
Wtorek 7.30-16.00

pliki d pobrania:

DOCXWniosek - Wtornik tablic rejestracyjnych
 

Wersja XML